05 October 2009

Lepas Raya ...

Lepas raya apa dah jadi pada hangpa semua ???

60 comments:

  1. lepas raya apa dah jadi nie. semua tak dak pun dalam laman ni
    pi mana habih nii

    ReplyDelete
  2. Ya lah, mid oiii. dulu buka pc cari blog ni dulu. lani dah abih raya ngan kengkawan, tumpu pada kerja lak la, blog ni sambil lalu je baca komen kwn2... nak disturb sesekali kot kena jerkah, mana leh jampok x tentu hala. oghang tua-tua marah.... kita ni baru kategori oghang tua bukan tua-tua... aku ni bebudak nak peksa lusa plak tu, susah hati nengok peel depa. kita dok pulun kampoi, depa besala .....lambat lagiiiii. emmmm tahlah

    ReplyDelete
  3. he he he kena tukaq id sesekali, pasai depa dok kenan sangat misai tu......sayang sungguh depa kat aku, pasai tu yang pakat dok kata macam2 kat misai aku tu dalam facebook.
    oppppsss sahabat2, camna nak bubuh misai aku kat gambaq followers tu

    ReplyDelete
  4. Silap tu tok misai..Era 40an ni sebenornya...errr..era fazira..opsss silap..era rentak muzik terkini..opsss silap lagi..era err awat tgn aku ni dok tergaru2 ni....sebenornya...sebenornye...tak pa satgi sambung balik...sb nak minum kopi jande sat...

    ReplyDelete
  5. Nak buat lagu mana, rindu dah terubat, yang jauh dah balik jumpa, yg dulu tak dan nak sembang, dah pun sembang, walaupun sat saja.
    Nak buat lagu mana, dulu lon renjer, la ni dah beranak pinak, jumpa sembang pun tak dan, anak dok teriak minta makan, kecuali yg tak bawa pasangan.
    Nak buat lagu mana, dulu rajin masuk blog, pasai tak kalut nak makan siang, la ni kalut nak makan, dan cari makan...
    So, nak buat lagu mana...
    Zahrul, jawab sat lagu mana...

    ReplyDelete
  6. Salam, amboi Medi, nanti Zahrul boleh ambik lirik hang dia buat lagu.

    ReplyDelete
  7. blog ni sunyi lepas raya.. masing2 buat hal sendiri.. aku pun membawa diri... menjeruk rasa.. menghitung hari.. memendam duka.. moga kawan2 sihat semuanya.. amin..

    ReplyDelete
  8. Salam my friends. Betoi le..lps raya sunyi sket. Rindu yg lepas dh trubat bl jmpa kwan2 lama.. skg ni depa dok cari modal yg habis masa hari raya n sibuk p rumah terbuka. Nti depa smua dtg balik la tu..

    ReplyDelete
  9. Salam, massaaallah apa sudah jadi, anna tgk semua ada problem, ada misai pun salah, tak ada misai pun salah, ada rambut pun salah, tak ada rambut pun salah,ada yg membawa diri menjeruk rasa (nak buat jeruk ler tu), apa sudah jadi pada anta-anta semua, patut kita gumbira la sebab sudah boleh jumpa pada hari raya ke-2.Sekarang nie kita kena gumbira kerana kita merayakan kemenangan setelah sebulan berpuasa.anna berdoa semoga kita semua beroleh kejayaan dan kebahgiaan di dunia dan akhirat.amin.......

    ReplyDelete
  10. Apa yg kita dpat dan apa yg kita hilang?Mengapa kita sayang dan ada rindu,pasti ada sesuatu yg kita cari dan ada benda yg kita tak pasti. sapa tau jawab sat

    ReplyDelete
  11. aku angkat bendera putih mat ki tak tau nak jawab

    ReplyDelete
  12. mat ki,

    jawapan dia ...CARI PASAI

    ReplyDelete
  13. Aku pun pening dok cari jawapan...Mat Ki hang bagitau lah senang sikit.....
    Hari ni anak aku mula exam PMR...runsing gak aku nih

    ReplyDelete
  14. apa yg kita dpt adalah sekarang, apa yg kita hilang masa lalu,mengapa kita sayang sebab rindu mengapa rindu sebab sayang,apa yg kita cari masa dan benda yg kita tak pasti mati.Ok tak?

    ReplyDelete
  15. Apa yg kita dpt adalah teman
    apa yg kita hilang adalah kawan2
    kita sayang pada kisah
    kita rindu pada cerita
    yg kita cari adalah persaudaraan
    yg tak pasti adalah permusuhan

    ReplyDelete
  16. Yeka ...Mat Ki...Tapi jawapan aku lainle pulok bunyinye...

    Jawapannya CT NOR kite la..

    Apa yg kita dapat dan apa yg kita hilang? Minum Kjla..ayaq tgn die tu..

    Mengapa kita sayang dan ada rindu, : mestila sayang..dan rindu maaa…cun wooo

    pasti ada sesuatu yg kita cari … mmgla kalau dia tak muncul kt ner nak cari KJ...

    dan ada benda yg kita tak pasti…. Tak pastila die sayang ke tak dgn hangpa sumer..
    tapi dgn aku dia betui2 sayangla…muhehehe…

    ReplyDelete
  17. Dah dpt ke jwpannya Li,Pak Jon siap bagi pembayang bunga2 lagi tu

    ReplyDelete
  18. apa yang mat ki melalut tu. bagi la jawapan dia senang sikit tak payah nak pikiaq lagi. aku pun tengah pening lalat ni

    hello kekawan semua, baru2 ni aku p jimpa alias d kuching sarawak, aku keluaq makan nasi ayam penyet dgn dia kat bandaraya kuching. sedap juga. kami sembang pai kul 12 malam

    ReplyDelete
  19. apa yang mat ki dok melalut nie, bagi jawapan kan senang. tak payah nak pikiaq, macam nak ambik PMR lak. dah la anak2 ita nak ambik PMR kita serabut ni bagi soalan suruh kita pikiaq lagi tambah serabut

    ReplyDelete
  20. lau sibuk macam na pun jangan pai lupa nak mai jengok kat sini. rumah aku tak dak internet tapi aku pi CC nak tengok perkembangan kawan2 kita. harap hang pa pun macam tu juga laa jangan lepas reunion semua pakat senyap tinggai yang regular customer je, tak leh mcm tu kawan2 semua.

    kita nak erat kan persahabatan. sekali sekala seminggu sekali masuk mai la jengok kat sini

    ReplyDelete
  21. aku sedih bila jadi macam nie. sebelum reunion ramai masuk blog tapi bila dah habih tinggai berapa kerat ja yang ada. ta elok la buat mcm tu kat kekawn yang ada terutama kawan macam akuu ni.

    tak kan dah dapat apa yang kita hajat kita tinggai macam tu saja terus lupa blog ni. blog ni yang menyatu kan kita.

    SAYA HARAP SEMUA KEKAWAN KITA PAHAM APA MAKSUD YANG TERSIRAT DAN TERSURAT DAN TUJUAN BLOG INI DIADAKAN. ( sedih ni nak keriau pun ada

    ReplyDelete
  22. Relax Mid..kurang2 pun ada yang dok browse juga blog ni, cuma x singgah masuk ja. Korang2 pun selagi gambo2 reunion tu ada, ingatan perjumpaan kita pasti akan kembali. Sesekali kita dok singgah masuk kat ruangan komentar ni pun kira ok gak la.... camna mid. Jgn shedih2.

    ReplyDelete
  23. Hang tengok mid, aku dok tanya camna nak buh gambaq kat follower tu pun depa tak tulung jawab sat... Mid hang bawa mai senjata kat aku satu... kita pakat attack depa plak.... OPss sori aku jpam, x pakai senjata

    ReplyDelete
  24. Salam my friends..jgn dok sedih2 k. mggu ni my friends smua sbuk dgn open house lg..mggu dpn dh k le tu. tgk ahli pn makin brtambah..MR pn dh joint kita. Aku pun xsmpat joint sbb tgh training servis bulu tangkis ni xlepas2 net lg.. ne tau ada org nk ajak VS lg..

    ReplyDelete
  25. Laaa...Watper yg korang sumer buat citer sediy ni...aduhhh...jomla kite main bowling..kasi ceria skittt...

    ReplyDelete
  26. Aku cadangkan kita buat game Bowling sebab tarik ramai penyertaan..OK RANI hang lead for the above boleh kaa ???

    HAMID sure setuju....bab-bab baling nie dia tere

    ReplyDelete
  27. Ran..aku ok je..nakwat kt ner?? IOI Mall? 1 Utama? Hangpa cakap sajaa...Kat tasik perdana pun blehhhhhhhhh...asai cek mau pi saja...

    ReplyDelete
  28. Tp kite pi ler Eco tu dulu...bagi segaq sikit kena kuih raye...Aku bleh pau maruku keling depan umah aku tu sebelum pi sana..muhehehehehe

    ReplyDelete
  29. Hamid ada orang nak ajak hang main DART...bila boleh ?

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum, aku nak joint gak tak kira la, bowling @ dart janji time aku free

    ReplyDelete
  31. Salam Mid, salam semua... Hang pi mana Mid balik mai dok sedih2 ni. Semua org ada kat sini. Takde yg hilang. Hang nak sembang ngan sapa, hang keloi depa muncul la.

    ReplyDelete
  32. Salam kengkwn semua…. Mid, aku dpt telegram depa kata hg dok bermuram durja. Awat jadi lagu tu middd? Aku rasa kengkwn semua tak lupa aihh dgn blog ni yg dah berjasa mempertemukan kita semua. Aku setuju dgn rod hg keloi saja ti depa mai laaa..
    “Life is short mid.. make it sweet” hg jgn dok sedih dah… kalu maz baca statement hg tu sure banjir kat kedah ni hehehe.. (maz, jgn amik ati aku gurau ja )

    ReplyDelete
  33. Haa Lit hg jgn dok buat sedih plak lepaih ni, aku tau laa hg dgn mid dok tunggu sapa heheh

    ReplyDelete
  34. Mana gambaq tok misai ni tak timboi2 lagi ni?

    ReplyDelete
  35. tima kasih kekawan semua kerana bagi aku semangat. bukan apa, aku dah la jarang masuk maai sini, bila mai tak dak sapa pun.

    aku nak main boling tu boleh memang boleh. tak terer mana pun tapi akuu takut alightment aku lari lak bila aku main dart nanti. pi nak main tak leh la tapi aku support hang pa aku p tengok hang pa main boling, hang pa jangan risau.

    ReplyDelete
  36. kalau tak lupa tak pa, bagus la syukur alhamdulilllah. macam tu la yang aku mau.

    Ran, main boling leh la aku setuju sangat tapi kena ada tapi. yang terrer tu jangan dok belasah kami yg tak pandai main ni kaw-kaw lak. aku bukan andai main pon

    ReplyDelete
  37. Kepada Saudara Ku Hamid Desa jangan la bersedih.
    Kawan-kawan masih ada. Mungkin lepas raya sibuk sikit.Mungkin banyak kerja nak di bereskan atau pi berkursus.

    Aku pun sibuk sikit repair kereta kuning aku tu. Raya hari tu aku bawa Lit pi rumah Chin Kat Laguna
    dan rumah Ran pas tu dia meragam.

    Aku suruh Lit boh minyak Hitam sintetik dia hantam boh minyak 4T...apa ra Lit.

    ReplyDelete
  38. Mat Ki... aku nak jawab soalan hang..
    Apa yang kita dapat.... kawan2 yg lama ilang
    Apa yg kita hilang.... Rindu yg lama terpendam
    Kita sayang... pada ikatan persehabatan
    Kita rindu .. pada keceriaan bila bersama kawan2
    Yg kita cari.. silaturrahim yang berkekalan..
    Yang tak pasti... Hmmmm ape akan jadi esok hari..

    Mat Rani... Jawapan hang buat aku gelak besar kat depan pc.. terima kasih kerana menceriakan suasana

    Mezah.. kalau nak masukkan pic kat sini.. hang pilih google account kat select profile ni, instead of Name/URL

    Hamid.. kawan2 semua masih ada.. cuma lately pakat bz belaka kot...

    Ran.. bowling? boleh saja.. buat laa Kat One Utama.. aku leh join.. no hal.. aku dah lama tak cuci longkang tpt bowling tu.. heheee

    Ashraff.. Lama tak nampak kat blog?

    ReplyDelete
  39. Salam. Tu dia Mid. Aku dah kata dah. Hg keloi saja depa pakat keluaq mai ramai2. Persahabatan yg tulus iklas takkan luntur sampai bila2. Kalau dak masakan kita pakat sanggup redah p HSM raya-2 lak tu. Aku pun bz giler bukan setakat lepas raya, tp dr sebelum raya lg. Kawan2 punya pasai, kalau tak singgah pun aku mesti lalu gak depan kedai tu ari2. Tak siang malam. Nampak bumbung pun jd la... heee heee

    ReplyDelete
  40. Assalamualaikum. Kesempatan ini saya nak ucapkan berbanyak terima kasih kepada kawan2 yg telah menghantar ucapan takziah dan kpd Azran n Azhani...kalian buat saya rasa terharu. thank's a lot.

    ReplyDelete
  41. Waalaikumsalam Waheda..

    Aku turut ingin mengucapkan takziah buat mu..
    Sememangnya aku tak tahu takziah untuk ape...
    Walau siapapun yg telah pergi..aku turut sedih dan bersimpati.

    Wassalam Waheeda..Ikhlas dr Warani

    ReplyDelete
  42. MID kalau mai kira main laa...aku pun geng longkang jugak...sekarang nii aku dok berlatih main bowling ngan computer...rasanya ada peluang menang nii.

    ReplyDelete
  43. Satu lagi kalau aku baling hangpa dok jauh-jauh sikit silang hari bulan bola tuu melayang kot belakang...mau bincut kepala hangpa nanti

    ReplyDelete
  44. Untuk Waheda, aku tengok hari tuu hang tabah betoi..baguih laa mcm tuu, tak ada yg kekal di dunia nii.

    ReplyDelete
  45. mid..camna kesihatan? pokok yang aku bagi kat hang tu ok tak?

    ReplyDelete
  46. Mau tak idup MID boh baja gambiaq tiap-tiap hari..pokok tuu bila besaq nanti sure keras punyaa...

    ReplyDelete
  47. salammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  48. alamak kluaq gambaq tu lak...........nak kena tukaq boh misai saja niiiii.............TQ CT, hang sorang ja tulong aku tq tq

    ReplyDelete
  49. Fuyooo..gagah perkasa cik abg misai...

    ReplyDelete
  50. hehee.. mezah.. sesamer.. huh.. gambar ganas aaaa

    Matki.. w'salam..

    ReplyDelete
  51. Fuhhh gambaq panglima mana kat ataih ni, kluaq jugak gambaq kat dia no.. tabik bro
    CtNoR aku terlupa brapa watt dah utang hg, puaih aku cari buku 555 dia tak tau dok tang mana.. ilang dah kut

    ReplyDelete
  52. MAK eh..
    mezah mcm panglima tentera darat la plak hehehe
    Areh.... kereta kunin dah jadi kaler apa?
    Ran.. thanx dpt mengeteh ais ngan hang ari tu...
    yg lain2.. jaga diri baik2

    ReplyDelete
  53. alooooo.... sabar noooo.. aku slalu dok masuk blog nie... sambil lalu tu baca laaa... aku ni bukan yg 'heavy' browser... tak byk sgt yg nak di celotehkan kat sini... syok tgk kawan2 dok bergebang2... teruskan lah hidupkan blog nie...

    ReplyDelete
  54. terkejut aku bila bukak ja nampak muka abg misai mcm RSM masa aku kursus kat taiping thn 1990.Hebat hang Mezah

    ReplyDelete
  55. tu shaari tak kluar mai lagi... kalo dia kluar siap janggut panjannggggg

    ReplyDelete
  56. Sori la tak leh lama line x baguih la kat umah aku ari ni sbb ujan kot, kedai kopi langsung x leh bukak dah tu camna nak singgah.Ingat nak sembang ngan Han

    ReplyDelete
  57. Pak Ku aku minta diri dulu x leh lama ada msalah ckit aku punya pc ni

    ReplyDelete
  58. SAMBUNG TEMPAT LAIN PULAK, DAH PANJANG
    LEPAS RAYA PART 2

    ReplyDelete