26 August 2009

Reunion Raya (part 3)

Reunion Raya (part 3) ...sambung kat sini

94 comments:

  1. waheda ab rahman said...
    Sian hang mezah... buat baik memang banyak dugaan. sabarla no... patut bila selisih kat jalan, tengok depan semacam. dok pikiaq apala...

    August 26, 2009 8:33 PM
    han said...
    BETUI pak jon... lagi susah kepung bapak daripada kepung anak hehehehhee

    August 26, 2009 10:53 PM
    ran said...
    Waheda, amboi lepas kahwin sekali pun x penah jumpa hang....amboi jangan dok sorok laki..bawak laa berjalan bila balik Langgarq

    ReplyDelete
  2. Aik waheeda wassini lepas pantang dah ka ... reunion raya buleh join kot
    Aku bawa keta tengok depan x mau tengok kiri...takut tengok umah hang, besaq sangat.

    ReplyDelete
  3. Waheda, join le reunion, lama tak sembang dgn hg, keluar sek, langsung tak jumpa

    ReplyDelete
  4. Had sapa dlm pantang dok ataih katil tu turun la..jangan dok tarik slimut saja...mentang2 mak mentua jaga....nak sembang pun kena tunggu habih pantang ka?

    ReplyDelete
  5. heheee.. betoi betoi betoi.. semalam maznah cakap nak join kat sini.. mana dia ntah.. tak timbul2 lagi..... maznah.. oo maznah.. jgn dok tengok je.. amboi tak abis2 dok berkepit dgn abang pakya hang.. hehehee.. join ler sini.. sembang dgn kawan2..

    ReplyDelete
  6. Memang la nak kena tunngu habih pantang...

    ReplyDelete
  7. CT, Hasaniyah, waheda, nak tanya , sorang lagi kawan perempuan kelas P3 tu siapa ek, aku lupa nama dia, tak join ke di HSM

    ReplyDelete
  8. Anisah......... hmm ntah laaa.. tak pernah bercontact dengan dia.. infact bila dah naik form 4 & 5 pun dah tak jion dia.. sebab dia kelas sastera kan.. tapi rasanya umah dia dekat dengan umah waheda kot.. let waheda jawab this Q..

    ReplyDelete
  9. Few yrs back pernah jumpa sorang, rasanya Anisah kot. Dia kerja kat PG. Masa tu I masih kat PG. Kalau betul orangnya. Masih bujang...

    ReplyDelete
  10. ok nie dia latest update as of now.

    Confirm = 33 org (ahli berdaftar)
    TBC = 7 org (dah call/email tak reti nak balas)
    na = 19 org (termasuk 2 org yg dok buat umrah (alhamdulillah dah sampai dah depa), raya kat rumah mertua, 2 org boss suruh kerja pun ada).

    So, kalau ada tang mana lagi yg hampa ingat nak panggil p (Mezah target 100 org) sila la forward sms/email kat depa. Ada lagi sehari dua bolih lagi.

    Sekali ngan famili dah jadi 90 orang dah ni. CT dia kena mai gak la sbb dah ira ngan da sekali dah.

    ReplyDelete
  11. Dah sah akan cecah 100 orang, tapi tak paa ramai Cikgu...semua boleh control punya anak murid 30 -50 orang no problemo punya.

    ReplyDelete
  12. huhuhu..... Rod.. takut laa statement "CT dia kena mai gak" ... hehehe.. InsyaAllah.......

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum, statement"CT hang kena mai" memang kena mai sbb Pan Jon ngan Lit dah prepare bunga kt hang.kalau x mai sapa nk ambik?

    ReplyDelete
  14. hehee.. Mat Ki .. kalau aku ditakdirkan tak sampai jugak kat negeri kedah darul aman pada hari raya kedua nanti.. aku wakilkan kat hang laaa.. untuk amik bunga2 tu.. hehee.. keringkan untuk aku.. boklik kl lepas tu.. hehehee

    ReplyDelete
  15. hehee...CT kalau ros bleh gak aku keringkan kalau bunga api mau meletup keta aku,kata dah 90% xkan 10% tu xleh ejas

    ReplyDelete
  16. itu ran yg kata.. bukan aku.. hehee.. ran dah penaik jadi 99% tu dah haaaa.. kalau tanya aku.. masih 50/50 ....... heheee

    ReplyDelete
  17. Hai CtNor, aku tak pi mana... sibuk dok shopping baju anak, lepas tu masak lak tak sempat nak mengadap komputer.

    ReplyDelete
  18. Salam kengkawan semua.. harap dpt jumpa reunion nanti especially warga tua 5sc2 hehe..

    ReplyDelete
  19. oh yaa.. mak aji blues hampa tak jemput ka?

    ReplyDelete
  20. hai.. Maz.. baru timbul ek.. ye la.. cikgu cikgi tgh cuti la ni .. bestnyer..

    ReplyDelete
  21. siapa gerangan kawan berdua ni? mcm nama dari rusia pun ye gak....hehee.. ape takde nama mak aji .. kan ada nama jasma tu...

    ReplyDelete
  22. oo ya kaa.. sudah tukaq nama ka? blues lagi ka dia? ntah2 dah jadi bini pak aji kut

    ReplyDelete
  23. woit bertenaga lg ye... ingatkan dah tidoq...

    ReplyDelete
  24. hari ni baru 18 hari berpantang. raya nanti pun x lepas lagi. Ran... mana ada aku sembunyi laki aku. p mana selalu dia bawa aku. aku malas nak ikut, ajak juga. ct...aku dah lama loose cont.dgn anisah tu. dia dah pindah. aku pun dah pindah. rumah mak aku skrg masuk kut market langgar sblm masjid. thanks Ran gambar masa sek. rendah tu. aku punya dah tenggelam dek air bah. Mezah...takan duk kelih kiri je. mai la singgah. umah x besar mana pun. yah... anak ke 5 dah. buat sendiri semua. mak mentua aku dok jaga pak mentua aku. asst. aku ramai, boleh minta tolong.

    ReplyDelete
  25. Latest update:

    Confirm = 35 org (ahli berdaftar)
    TBC = 6 org (paling2 pun lg 2 org mungkin akan confirm later)
    na = 19 org

    ++ ngan famili = 92 org (semua bawah bini tua je, kalau bawah bini muda sekali mesti dah cecah 100 org)

    ReplyDelete
  26. Rod hang memang layak jadi Menteri Penerangan laa hehehe...tak sia-sia Mezah lantik hang. Tapi yang aku risau ni Pak Ya mana pegi lama tak nampak, sibuk sangat laa tu atau akaun tak balance. Jaga Pak Ya nanti Audit Internal auditor masuk nak check akaun hang. Zuraini kalau next year lawan lagi parlimen Kola Nerang sure menang ... SYABAS..bawak jer BINI muda ke tua

    ReplyDelete
  27. Salam semua
    Utk pengetahuan semua seorg lagi kwn kita Siti Fatimah nak join. Harap2 menjadi la....

    ReplyDelete
  28. Rod & the gang..lepaih ni buleh claim bonus kat "bank kita semua".......

    Waheda... raya ke2 ni hang dah masuk 42 hari..lagi 2 ari pun nak kira ka??? ka hang pantang 100 hari cam Ziana Zain kot!!!hehehe....hang naik keta turun keta ...sat lagi ajk pi sambut hang..paih tu dok sembang ja...jgn mkn ketupat dah la...

    ReplyDelete
  29. hmmmmmmm Maz.. Siti Fatimah tu.. yang kecik2 rendah & berisi geng kita PBSM tu ke?

    ReplyDelete
  30. hheee.. betoi tu waheda..mai laa join.. aku dulu pantang 40 hari je.. sebab hari ke 41 tu.. makmertua aku ajak g sopin kat jusco.. hehee.. aku ikut style cina laa .. pantang 40 hari cukup.. hehee

    betoi kata yah tu.. mai laaa sembang2.. bukan senang nak jumpa kawan2 ramai camni haaaa.. hehee.. aku dok nasihat orang.. aku pun tak ketahuan hala nak balik lagi..

    ReplyDelete
  31. Ye la tu Waheda, nanti bawak buai sekali.... CT tolong tangguk.

    ReplyDelete
  32. Ramai Siti mai boleh la pakat boh selagu. Siti Fatimah dah pun confirm mai anak beranak.

    ReplyDelete
  33. heheee.. berapa ramai siti yang ada.. heheee

    hehee... Rod, tak gheti nak tangguk anak kecik aih.. dah lama takde anak kecik..

    ReplyDelete
  34. eelo wahida...kalau nak join jgn lupa pakai stokin..sejukkaki..hehehhehe

    ReplyDelete
  35. hheeee... ikut nasihat pakjon tu waheda..

    ReplyDelete
  36. Waheda...kalau x kuat lagi bawak berehat kat rumah. Nantikan Mezah setup Video Conferencing jadi hang boley join kami secara on-line, jangan lupa pakai baju raya...bedak sejuk jgn banyak sangat nanti member tak kenai pulak...

    ReplyDelete
  37. Aaaa, waheda, anak hang dah buat majlis cukur kepala ke? Kalau belum, elok tu, bawa doi(buaian) sekali, kita bagi Bg Mezah lead majlis tu, buat majlis berendoi sekali, minta dua CT jadi tekong, kami tukang makan sudahle....

    ReplyDelete
  38. hamdi.. aku nyanyi lagu hip hop kang.. meraung pulak anak waheda tu.. heheee

    waheda, hg jgn tak tau.. ran tu suh hang buat video conferencing sebab dia pernah buat camtu.. heheee.. janji nak p .. tapi tak sampai2..

    ReplyDelete
  39. amboi hangpa nie...bukan main lagi.anak2 aku heran dok sengeh sorang2 depan komp. ni. nantilah confirm lain dengan boss. aku ni tergedik sgt nak jumpa u all. kalu boss x kasi punah harapan yek.

    ReplyDelete
  40. Aaaaaa, CT, Ran dah masuk lagu paling syahdu untuk hg dengaq, dua buah pulak tu. Tugas hg ialah ambik tisu (lebih baik kain tuala)dulu, kemudian pasang lah lagu dendang perantau. Kalau hg tak balik, aku rasa kena chek something wrong kat hg ni

    ReplyDelete
  41. tu la hamdi ooii.. aku mai office pagi2 buta ni.. buka blog tengok ada pulak lagu tu.. aduh.. kalau aku tak dpt balik jugak kedah.. hmm maunye dia disown aku kali ni.. dah macam2 benda dia buat untuk aku terasa nak balik.. hmm la ni jugak terasa macam nak balik kedah.. tapi awal la sangat.. raya ke 2 tu lambat lagi..

    waheda.. pandai2 la pujuk abe mu nanti..

    ReplyDelete
  42. CT dah dengaq ka lagu tu,kalau x basah jugak tuala tu mmg sure hg lupa daratan, bangla pun nangis gila dengaq lagu tu.Jwab hihihi.................

    ReplyDelete
  43. nak dkat 100 org dah...congrat Mr Chairman and commitee....

    ReplyDelete
  44. MatKi... hmm aku tak terjawab soalan hang ni.. terkedu lidah .. tak dapat berkata2..

    ReplyDelete
  45. lagu2 nie ditujukan kepada kawan2 diperantauan...teringat kami sekeluarga diperantauan 13 tahun....la nie dah balik kg...yahoooooooooo.....

    ReplyDelete
  46. Pak Jon....La dah balik kg ka...

    ReplyDelete
  47. ya la boya..baru balik kg..tak tau lagi berapa lama bleh bertahan...lepas nie mungkin belayaq lagi..org2 tua kata..hujan emas di negeri orang..lebih baik hujan batu di negeri sendiri ...lebih baik jangan hujan lagi kalau dok bah saja...hehhehhe...hang apa habaq...

    ReplyDelete
  48. Pak Jon...aku kalau hang suruh kepong 'bandit' tak pa la aku sanggup...tapi bab kepong budak2 ni awai-awai lagi aku surrender...paling lama bertahan pun 10 minit ja...lepaih tu aku absent la nampaknya sebab depa lagi terra oooo...

    ReplyDelete
  49. ha ha ha.. pengakuan terjujur abad ini...

    ReplyDelete
  50. Pak Jon untuk kepong bapak2 tu tak perlu risau...senang ja...tugas tu boleh diswastakan kepada bini2 depa la...nak plak yg ada bini lebih dari satu...(ada ka?)

    ReplyDelete
  51. Zamri....... MACAM MACAM ADA.......... ;-)

    ReplyDelete
  52. Pak Jon.....la stay kat mana di kedah. Lama gak tak jumpa hang...habis ajer form 5 hanyut terus...May be masih boleh ingat kenangan tahun 1986..apapun Pak Jon kalau tak ada aral melintang munkin reunion kat HSM kita berjumpa ok. Bila nak mai Langkawi nih.....

    ReplyDelete
  53. boya,insyaAllah......

    ReplyDelete
  54. Nak ucap terima kasih kat Azran. Sejak buka laman ni saya dalam bulan ni dah dapat berjumpa dengan Zamri, Mat Ki, Zaim dan Nazri Langkawi.Terima Kasih ye Ran..

    ReplyDelete
  55. Semua nie Allah punya ketentuan,,,kita ni perantara sahaja. Alhamdulillah moga tali persahabatan tak laa terputus begitu saja.

    ReplyDelete
  56. salam semua,

    baru nak cuba join ni. Boya shana awal bulan nov nanti nak gi langkawi boleh lah kita jumpa ye

    ReplyDelete
  57. Shana pi langkawi honeymoon skali lagi ke....

    ReplyDelete
  58. Tahniah, sentiasa ada penambahbaikan blog ni. Dah masuk pula gambar tembok kebanggaan kita dan lencana sekolah, buat CT tengok le puas-puas.

    ReplyDelete
  59. haaaa.. baru cek leh menyawa lepaih aih.. hmm cantik tembok sekolah kita nooo...

    ReplyDelete
  60. test test leh masuk keee assalamualaikum.........

    ReplyDelete
  61. Shanaros.....check in kat Berjaya Resort...Rosmi dah jadi salah seorg Manager kat situ.....Nanti kita aturkan majlis suaikenai dgn kawan2 dr Langkawi..

    ReplyDelete
  62. assalamualaikum...........
    ada ka tak dak nii. jeng jeng jeng risau la pulak

    ReplyDelete
  63. hah li boya sorang ja yang ada yang lain mana pi haaa. li apa habaq sehat ka dok mana la ni agak2 aku kenai hang tak aku tak berapa ingat la. tak pa akuu try jg hang kelas mana dulu tingkatan 1 pai 5

    ReplyDelete
  64. boya, hang dok mana la ni? kg kelibang lagi ka? hujung minggu ni aku ada d langkawi, ada meeting.

    ReplyDelete
  65. budak sastera tak jemputka. ajak la depa sama aku pun sastera jugak

    ReplyDelete
  66. sastera sains sama aih.. kite semua pun kawan2.. ramai geng sastera pun ada tu, mid ooii

    ReplyDelete
  67. Mid buh la nama yg dok menyamar lagi pasai apa?

    ReplyDelete
  68. saja ja hang dah pa tau yang lain tak tau lagi tak pa la bagi depa dok cari

    ReplyDelete
  69. kepada kekwn yg bertungkuih lumuih aku ucapkan berbanyak timakasih kerna menjayakan reunion kita ini. aku berdoa moga berjaya dan succes. jgn lah dok rasa kecewa dan hampa dgn kwn2 kita yang dok byak komen.depa pandai komensuruh buat haram tak mau, asyik nak follow je

    ReplyDelete
  70. dalam laman ni banyak yang aku tak kenai. ada guna nama sendiri ada yang guna nama timbangan/glamor. bukan tak kenai tp lupa lah kot no. hang pa semua jgn dok marah la kat aku ni. aku ni buta IT sikit.baru nak kenai komputer

    ReplyDelete
  71. hehee.. hamid.. takpe.. kami faham... heheee

    welcome the IT world.....

    ReplyDelete
  72. Aik nama hamid desa ni macam aku kenai ja tapi tang rupa tu tak leh nak imagine lagi.. maklum laa hampa semua tua2 belaka dah hehe

    ReplyDelete
  73. kpda ctnoor balik raya ni jgn lupa bawa balik seluaq sekerat banyak2 kut2 raya ni banjir plak kat kedah

    ReplyDelete
  74. betui nickashrof..(sapa tak tau nie..)..ct nor 2x reunion pkai seluaq sama je..hehhehhe

    ReplyDelete
  75. Kepada Hamid Desa...Dulu waktu pengakap hang ajaq aku ngan Abas tak habis..Bila nak sambung.

    Baru-baru ni aku ada jumpa Ramly May.

    ReplyDelete
  76. takpa la.. nikan musim ujan, bah sana sini.

    ReplyDelete
  77. ariff hg tak jemput ramli may ka? org rumah dia tu (norazlina) satu kelas ngan aku waktu form 3.

    ReplyDelete
  78. amboi.. nickashroff and anonymous tu.. mulut takde insurance ke.. mai laa umah aku tengok.. aku pakai suar yg sama ke tak? cakap sesedap rasa je... kalau nak cakap.. tunjuk muka terang2.. jgn nak mengata tapi bertopeng..

    ReplyDelete
  79. and aku harap hampa dua orang takde laa masa reunion kat kedah nanti.. sebab kalau aku jadi balik kedah.. bukan setakat aku bawa suar sekerat byk2.. aku bawa cili padi sekali beberapa kilo..

    ReplyDelete
  80. ct jgn marah, kengkawan saje nak melawak buat modai masa balik reunion nanti..so balik raya nanti baru syok gaduh.

    ReplyDelete
  81. Buat salah/gaduh dulu nanti baru boleh bermaaf-maafan...so hang kena balik...ops silap..mai kedah, barulah boleh bermaaf-maafan.

    ReplyDelete
  82. hmm mezah.. statement macam ni.. buat aku tawar hati je nak p kedah.. melawak pun ada hadnyer.. dah la tak tulis nama betoi2.. ari tu.. depa masuk je hentam jasma.. ni aku pulak.. apa salah kami kat depa.. yg depa suke buat statement camtu.. elok masuk laman nak hepi2 dgn kawan2.. tup2 ada pulak orang2 yg macam ni kat sini..

    ReplyDelete
  83. kepada ashraf,ariff dan abas aku ingat muka hangpa pai la ni, tp tak tau la lau dah berubah sbb semua dah umuq 40 dah. pada ashraf tu dia ingat dia muda lg kot nooo. ya la kita jemput ramli mei sama sebab dia kawin dan Norazlina bte aziz ka ahmad taktau tp aku ingat tu. dia sekelas dgn aju masa tingkatan 1 dan 2.

    ReplyDelete
  84. alah ct hang jgn la nak ambik pot sgt dgn depa tu. depa gurau jaaa. tak kan gurau sikit pun tak leh dah la ni, dulu gurau mcm nak mati tak pa pun he he he, (saja jaa)

    ReplyDelete
  85. arif dulu aku ajaq pengakap la ni dak dah tp lau hang nak aku ajaq hang juga leh aku tak lupa lagi semua tu dalam pala otak aku aja. he he he (Kenangan lalu tak leh di lupakan )

    ReplyDelete
  86. Assalamualaikum, untuk smua kekawan bila bercakap kena la jaga hati kekawan tambah2 bulan posa ni kesian sama kat depa. Org pompuan hati lembut kalau ngan lelaki tak pa skt.

    ReplyDelete
  87. Mid, Azlina wife Ramli tu dulu satu opis ngan adik aku kat PJ tapi la ni dah tukaq pi Penang kut sbb Ramli duk sana

    ReplyDelete
  88. dia keja kat alor setaq dah, ramli bgtau aku. ramli ja dok ulang alik penang dia tak leh tinggai mamak penang kat sana. He he he

    ReplyDelete
  89. PERHATIAN......TOLONG STOP KAT SINI.....

    PLS KE TOPIK BULAN SEPT : Reunion Raya (part 4)

    TERIMA KASIH ATAS KERJASAMA TUAN/PUAN

    ReplyDelete